Sport, cultuur en recreatie

De SGP ziet de positieve kanten van sport.
Ouderen en gehandicapten verdienen op dit gebied extra aandacht.

Sport is een gezonde bezigheid die goed is voor jongeren en een nuttige vrijetijdbesteding. Sportverenigingen hebben ook een maatschappelijke waarde. Zij kunnen ook jongeren die in de knel zitten opvangen. Wij zijn geen voorstander van sportevenementen op zondag.

Op grond van de Bijbel wijst de SGP naaktrecreatie af. Uitbreiding van naaktrecreatie zullen we dan ook niet steunen.

De ongunstige effecten van muziekfeesten, zoals Ground Zero, op vooral de jongeren, moet onder ogen worden gezien. De gemeente moet er op toezien dat organisatoren van evenementen zorgdragen dat zij maatschappelijk gedragen normen en waarden waarborgen. Een zorgelijk voorbeeld daarvan is de Halloween griezeltocht op 1 november 2019. De SGP zet graag in op de gezondheid van onze jeugd.

De SGP wil cultureel erfgoed behouden en sociaal culturele activiteiten zoals Open Monumentendag stimuleren zodat cultuur en geschiedenis zichtbaar blijven in onze gemeente.

De SGP steunt beleid van kwaliteitsverbetering van de huidige voorzieningen. Nieuwe initiatieven moeten kleinschalig zijn en passen bij het karakter van de kernen. Er dient aandacht te zijn voor fiets- en wandelpaden (zoals de klompenpaden), waarmee ook de natuur ‘beleefbaar’ kan worden en blijven.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.