Verkeer, transport en veiligheid

Knelpunten voor goede doorstroming van het autoverkeer moeten worden aangepakt. Doorgaande routes moeten zo veilig mogelijk worden ingericht en indien mogelijk worden verduurzaamd. De gemeente moet hierover, samen met andere betrokkenen, in gesprek blijven met de hogere overheden.

Betreffende de rondweg om Twello moet nu snel een definitief besluit worden genomen. De verkeersveiligheid moet, in bijzonder voor scholieren, worden verbeterd door wegen en fietspaden duurzaam en veilig in te richten.

De 30 km zones in de kleine kernen moeten beter gehandhaafd worden. Knelpunten in het openbaar vervoer worden door de gemeente actief onder de aandacht gebracht van de provincie, die verantwoordelijk is voor de ov-concessie.

Een voorbeeld van een zeer onveilige situatie met een slechte doorstroming van onder andere het transport van en naar winkels en industrieterrein is de situatie rond de spoorovergang Molenstraat/Nijverheidsweg in Twello.

Er wordt al vele jaren gesproken over een rondweg. De verkeerssituatie is nog steeds buitengewoon gevaarlijk en daarnaast is de doorstroming voor het verkeer slecht met daarbij vele risico’s op (ernstige) ongevallen. De SGP pleit er voor om deze situatie nu aan te pakken en een goede oplossing te creëren.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.